پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181722
مشکل صنعت کشور مديريتي است نه تحريم/ همدلي لازمه چرخيدن چرخ توليد
تاریخ انتشار : 1394/03/19 10:04:16
نمایش : 1159
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: مشکلات و گرفتاري‌هاي مختلف در برخي واحدهاي توليدي و صنعتي ناشي از تحريم نبوده بلکه ريشه آن در مديريت‌ است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سبلانه،سردار محمدرضا نقدي عصر روز دوشنبه در بازديد از واحدهاي توليدي و صنعتي نيمه فعال استان اردبيل، هدف از سفر خود به استان اردبيل را بازديد از صنايع استان و موضوعات فرهنگي بيان کرد وگفت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري هرکس در عرصه توليد کار کند، در حال جهاد است.

وي افزود: امروز صنعتگران و توليدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادي هستند از اين رو بايد براي افزايش بهره وري تلاش کنند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور با بيان اينکه متاسفانه تعداد زيادي از صنايع تعطيل، راکد و مشکل دار هستند، تصريح کرد: گير و گرفتاري و مشکلات صنايع، تحريم نيست؛ وقتي با صنعتگران که در حال جهاد اقتصادي اند، در مورد مشکلاتشان  گفت‌وگو مي‌کنيم، مي بينيم که مشکلات و گرفتاري‌هاي مختلف در برخي واحدهاي توليدي ناشي از تحريم نبوده بلکه ريشه آن در مديريت‌ها است؛ از اين رو بايد با همکاري و همدلي زير بال توليد و صنعت را بگيريم.

وي افزود: بررسي برخي صنايع مشکل دار که با ظرفيت بسيار پايين کار مي کنند وتراز مالي شان مثبت نيست، مويد اين مطلب است که اغلب مشکلات ناشي از ناهماهنگي ها و ضعف مديريتي و برنامه هاي ناصحيح است.

  بانک‌ها و واردات مواداوليه عمده مشکل واحدهاي توليدي و صنعتي

نقدي با اشاره به مشکلات ناشي از قطعي گاز يک واحد توليدي و فاسد شدن بيست تن شير به خاطر اين مشکل، يادآور شد: در صنعتي که اگر گازش قطع شود، خسارت زيادي به بار مي آورد ، مديران بايد بصورت اصولي مديريت کنند و طلب کاري از دولت و بدهي هزينه گاز به دولت، بايد با مديريت اصولي تهاتر شود.

وي مشکلات مراکز توليدي و صنعتي را عمدتاً با بانک ها، سودهاي بانکي، بازار، واردات مواد اوليه و ماليات عنوان کرد. گفت: درصدد هستيم تا با ميانجيگري ميان دستگاه هاي مختلف مشکلات واحدهاي توليدي راکد حل شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور تاکيد کرد:امروز  صنعتگران و توليدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادي هستند از اين رو  بايد براي افزايش بهره وري تلاش کنند.

اردبيل 60 واحد توليدي و صنعتي راکد دارد

نقدي با ابراز تاسف از وضعيت صنعت نساجي اردبيل که حدود 400 ميليارد تومان سرمايه روي زمين مانده است، گفت: متاسفانه ناهماهنگي ميان بانک ها، مديران صنعت و بخش خصوصي و دستگاه قضايي باعث شده تا  هزار و 100 فرصت شغلي براي محصولي که بازار دارد، از دست برود.

وي تصريح کرد: در استان اردبيل چندين هزار فرصت شغلي ايجاد شده است اما براي فعال کردن ظرفيت ها و ايجاد اشتغال مشکلات مديريتي وجود دارد به طوري در حال حاضر  که در شهرک صنعتي اردبيل  60 واحد صنعتي و توليدي راکد است.

اين مسئول گفت: بايد همه براي رفع مشکلات واحدهاي توليدي تلاش کنند و راهکارهاي اساسي بدهند، چرا که چرخيدن چرخ‌هاي صنعت و توليد در کشور زمينه‌ساز رشد اقتصادي مي‌شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html